28.7.14

Sałatka dla leniwych

Dziś post z przepisem na pożywną sałatkę dla leniwych, która powstaje w mgnieniu oka. Oczywiście nie jest ona tak bardzo dietetyczna, jakbym chciała, ale niestety nie gotuję tylko dla siebie. Jestem wręcz pewna, że wszyscy dobrze ją już znacie, no ale - być może uda mi się zainspirować kogoś, kto nie ma pomysłu na szybki obiad. 

Może Was zdziwię, a może nie, mimo że uwielbiam wegańskie potrawy to na takiej diecie nie jestem. Od czasu do czasu jem mięso (zazwyczaj jest to właśnie kurczak).

Wszystkie składniki (przepis x2) w moim przypadku wystarczą na dwa dni dla dwóch osób, ale to już zależy ile kto je :-)



*Przepis obejmuje porcję na jeden dzień dla dwóch osób. 

Czego potrzebujemy?

*mieszanka sałat (połowa paczki) - cykoria endywia, sałata lodowa, cykoria radicchio  (Italiano z Lidla)
*ser typu feta (połowa kostki) - (półtłusta Favita, zielone opakowanie)
*dwa pomidory
*połowa filetu z piersi kurczaka
*przyprawy (pieprz, majeranek, vegeta)
*opcjonalnie ziarna słonecznika, sezam lub migdały w płatkach

Przygotowanie

Myjemy sałatę i pomidory, jeśli chcemy możemy w prosty sposób usunąć z nich skórę (u góry nacinamy krzyżyk, a następnie sparzamy wrzątkiem).





Pomidory i fetę kroimy w kostkę i dodajemy do sałaty. Na koniec przyprawiamy odrobiną pieprzu i mieszamy. Nigdy nie używam soli (bez względu na charakter potrawy), tutaj akurat feta jest już wystarczająco słona.




Na koniec zajmujemy się kurczakiem. Filet oczywiście myjemy, a następnie kroimy w kostkę (usuwając również to co niepotrzebne). W głębokim naczyniu rozrabiamy przyprawy (majeranek, vegeta i pieprz) z odrobiną oleju rzepakowego i smażymy. Nie lubię przesmażonego mięsa, więc robię to dosłownie przez chwilę, tak aby kurczak w środku był soczysty, a na zewnątrz kruchy.



Możecie napisać jakie sałatki goszczą u Was w domu, być może coś podpatrzę i wykorzystam w swojej kuchni :-)

W następnym poście pojawi się druga część kolekcji lakierów.

Buziaki!


18 komentarzy:

  1. wyglada mniam!
    ja uwielbiam Grecką lub południową (suszone pomidory, feta lub mozarella, sałata, pestki słonecznika, vinegret, czasem jeszcze dodaję kapary - sprobuj) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę Ci powiedzieć, że jeszcze nigdy nie próbowałam kaparów (niestety jest sporo rzeczy, których boję się spróbować i z pewnością jest to jedna z nich :D).

      Usuń
  2. Smacznie wygląda! Kiedyś spróbuje zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być pyszna i tak się też prezentuje. Może kiedyś podrzucę przepis mamie albo bratu, który lubi "kulinarne wynalazki" :). Sama nie wiem do końca dlaczego, ale bardzo spodobało mi się to zdjęcie na początku :D. A jeśli chodzi o moje domowe sałatki to niestety, nieczęsto robimy jakieś specjały. Ale pojawiła się kiedyś sałatka ryżowa z kurczakiem curry albo oparta na makaronie ryżowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pychota :D Lubiłam kiedyś sałatki z ryżem i makaronem (właściwie to nadal je lubię, ale są jeszcze bardziej kaloryczne niż ta :c).

      Usuń
  4. Świetny przepis :) Potem wybiorę się na zakupy do biedronki i kupię potrzebne rzeczy. Ja bardzo lubię sałatkę z makaronem z chińskich zupek, tylko jest dosyć kaloryczna przez co rzadko ją robię. Też wole wegetariańskie dania, a z mięsa jem jedynie kurczaka lub indyka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie napisz czy Ci smakowało, jak zrobisz podobną :) nie jadłam jeszcze takiej z makaronem z chińskich zupek

      Usuń
  5. Smacznie wygląda, ale osobiście nie przepadam za serem fetą, ani pomidorem XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedz pomidory, będzie mniej zmarszczek na starość! :D

      Usuń
    2. Kiedyś ja zjadlam pomidora, to prawie zwymiotowałam. Później już nigdy nie próbowałam XD

      Usuń
    3. Serio? :o Ja uwielbiam, jem praktycznie codziennie XD

      Usuń
    4. Serio, serio :) Nie odważę się już go więcej spróbować :)

      Usuń
  6. Oo, jak mało krojenia! :> Zrobię w najbliższym czasie, bo ostatnio taka za mną chodziła.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyysznie wygląda. Ja fetę mógłbym jeść łyżeczką, pycha.
    Polecam sałatkę: kuskus, feta, pomidor, ogórek świeży, przyprawy wg uznania i jogurt naturalny (zdecydowanie fit!) opcjonalnie majonez (nie fit!). ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie feta jest trochę zbyt słona (może dlatego, że od soli trzymam się z daleka i nie jestem przyzwyczajona do słonych rzeczy, wolę ostre), ale mimo wszystko ją uwielbiam. Brzmi pysznie! Na pewno spróbuję :) Ja lubię dodawać jogurt naturalny do sałatki z rukolą i wędzonym łososiem.

      Usuń
  8. Jutro biegnę po składniki ;D Narobiłaś mi smaku !! ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Też robię sałatkę z makaronu ryżowego, kiszonych ogórków i kurczakiem. Polecam. Jest pyszna i mało przy niej roboty. :D Niestety w jej skład wchodzi majonez, okropnie kaloryczny, ale co tam... spali się biegając. xD A Twoją sałatką narobiłaś mi smaku. Kiedyś może wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń